Tuesday, June 30, 2015

Blogpraat

Komende maandag wordt dit blog gereviewed in het wekelijks Blogpraat-uurtje op Twitter.
Meedoen? Volg dan de hashtag #blogpraat op maandagavond 6 juli tussen 20.00 en 21.00 uur.

Dit blog is 2 jaar geleden gestart nadat ik de knoop had doorgehakt om mijn, voor zover ik weet uniek, spelidee zelf op de markt te brengen. Niet wetende dat het zo'n moeizaam traject zou worden. Als ik alles van te voren had geweten was ik er niet aan begonnen. Maar dan had ik me waarschijnlijk wel eeuwig schuldig gevoeld dat ik het niet gedaan had :-).

Bij een spel hoort een website met achtergrondinformatie, info voor de pers, uitgebreide uitleg van de spelregels enz. Ik had al 4 actieve blogs, voor mij was het het meest praktisch om zo'n website op dezelfde manier, met Blogger, in elkaar te knutselen.
In de url is bewust niet de naam van het spel verwerkt, omdat, optimistisch als ik ben, meer spellen wil uitbrengen.
Eigenlijk zou ik in het Engels moeten bloggen. Maar helaas heb ik een blinde vlek voor Engels.

Primair doel van dit blog is fungeren als website bij het spel. Voor mezelf is dit blog handig om dingen op een rijtje te zetten en uit te schrijven, zodat ik het later nog eens op kan zoeken of naar kan verwijzen (archieffunctie). Marketing, het promoten van het spel, zou mooi wezen. Maar vooralsnog valt het aantal downloads via dit blog erg tegen. Tips (èn downloads) zijn maandagavond dus meer dan welkom!

Voor de fervente blogpraters, dit zijn mijn andere blogs:
Traktatieblog. Het oudste blog. Opgestart om mijn webwinkel Artoek meer bekend te maken. Eerste jaren onwijs veel bezoekers, allemaal via Google. Inmiddels is de functie een beetje achterhaald en overgenomen door Pinterest.
* * * Kijk even * * *. Mijn kletsblog. Opgestart n.a.v. Twitter. Omdat niet alles in 140 tekens past.
Feestjesblog. Ik kreeg zoveel mooie kinderfeestjesfoto's via de mail van klanten en van feestjes waar mijn eigen kinderen waren geweest dat ik een soort community wilde opstarten waar mensen hun feestjes konden delen. Heel snel achterhaald door de opkomst van Facebook en Whatsapp.
De autodidact. Afgesplitst van het kletsblog. Voor mijn webwinkel en blogs, later ook Queenbee zoek en probeer ik dingen uit, denk ik na en analyseer. Het blog gebruik ik om dat proces vast te leggen. Omdat ik geen Engels kan lezen en nooit dingen automatisch aan- of overneem heet het "de autodidact".

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.