Monday, August 10, 2015

Threes!

Zo veel over gehoord, en in de vakantie maar eens gedownload en gespeeld. Threes!

Doel van het spelletje is een zo hoog mogelijk getal op je speelbord te krijgen door steeds 2 dezelfde getallen te combineren die dan opgeteld worden. Je doet dit door rijtjes omhoog, omlaag, naar links of naar rechts te "vegen".
Het spelletje lijkt op 2048. Maar het is lastiger, omdat het i.p.v. een 2 die steeds verdubbeld uitgaat van het getal 3. En die 3 moet je eerst maken met een 1 en 2.

Ik vond het spelletje ietwat onlogisch schuiven. 4 drieën op een rijtje vormen geen 2 zessen.
Ook vind ik het jammer dat een cijfer de lege vlakjes niet overslaat. Het kan meerdere "schuifjes" kosten om een cijfer te laten aansluiten. En elke schuif komt er weer een nieuw cijfer bij.

Verder alleen maar hulde. Spelidee is werkelijk fantastisch. Het schijnt dat 1024 en later 2048 voortkomen uit dit spel.........Pijnlijk, omdat 2048 iets makkelijker is en dus een groter publiek zal aanspreken. Pijnlijk ook omdat 2048 vanaf het begin gratis was en massaal gedownload is en gespeeld wordt. Gratis, omdat er van die reclames inzitten die je te makkelijk in de veegbeweging aan tikt.

Daar verdient Threes! trouwens ook punten mee. De wijze waarop ze in de nieuwe gratis versie de reclame verwerkt hebben. Je krijgt 12 spelletjes gratis. Door een promotiefilmpje te kijken "koop" je nieuwe spelletjes. Heel duidelijk. Heel helder. Voor niets gaat de zon op.

Het spel heeft leuke geluidjes. De cijfers zijn grappig vormgegeven.
Threes! in de App Store.

Tsja. Zelf ben ik inmiddels aan Twenty verslingerd. Daar combineer je ook cijfers maar zit je niet aan een raamwerk vast. En ik speel graag buiten de lijntjes....
Had ik Twenty niet gekend, dan spendeerde ik die tijd hoogstwaarschijnlijk aan Threes.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.