Wednesday, September 2, 2015

Pivots

Bij mijn spel in de App Store zag ik meerdere keren: klanten kochten ook Pivots. Altijd goed om andere cijferspelletjes te analyseren. Temeer daar we nu op een punt zijn aanbeland dat er doorontwikkeld moet gaan worden. Er staat een goed functionerend spelletje in de App Store en binnenkort gaat de Android versie live. Maar Queenbee verspreidt zich niet zoals ik verwacht had. Ik was er steeds vanuit gegaan dat het spel uitdagend genoeg is als je tegen elkaar speelt. Net zoals je een oneindig aantal potjes tegen elkaar schaakt. En dat mensen elkaar actief zouden gaan uitnodigen. Maar, snif, snif, een account aanmaken is stap 18 volgens Lukas. In die stappen ervoor moet iemand voldoende uitgedaagd worden om daadwerkelijk een account aan te maken.
Dus de stand-alone moet leuker. En uitdagender. (Tips zijn welkom).

Terug naar Pivots.

Doel van het spel is zoveel mogelijk rijtjes maken die opgeteld bij elkaar 15 zijn. Je kunt de vakjes per 4 laten draaien door 3 vakjes in een L vorm met elkaar te verbinden.

Yes! Ik houd van simpele, heldere cijferspelletjes. En het is een nieuw idee zover ik weet.
Toch ben ik, ondanks dat ik graag en snel reken, niet enthousiast. Dat zal een kwestie van voorkeur en smaak zijn.
Ik ervaarde het volgende:

  • De rekentaak is te moeilijk. Ik zie niet in één oogopslag of 5 getallen bij elkaar opgeteld 15 zijn. Laat staan dat ik dat van een rij en een kolom tegelijk kan uitrekenen.
  • De factor geluk is te groot. Er verdwijnen rijen en er komen rijen bij waardoor er automatisch doelen (rijtjes of kolommen die opgeteld het getal 15 vormen) bereikt worden.
  • Gokken werkt beter dan rekenen. Zoals mijn dochter verwoordde; "het kost teveel tijd om te gaan rekenen, in dezelfde tijd heb je al 5x gegokt".

Uiteraard begrijp ik dat er reclame in moet om het gratis te kunnen aanbieden. Maar de reclame is dusdanig hinderlijk (verplichte filmpjes na iedere ronde) dat dat de ontdekken-of-het-een-leuk-spelletje-is kans verkleint.
Bovendien hadden wij last van een terugkerende fout in de schermweergave waardoor je het spel moest afsluiten en opnieuw openen.
Kortom. Wij blijven Twenty spelen.

Pivots in de App Store

Queenbee in de App Store

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.