Sunday, May 31, 2015

Twenty

Whoeps. Ik downloadde Twenty. Wilde even bekijken hoe het spelletje ging en toen was het ineens een halfuur verder en had ik 3 potjes gespeeld. Halverwege ging dochter mee doen. Die het uiteraard weer beter en sneller kon.

Het spelidee heeft wat weg van 2048. Steeds 2 dezelfde vlakjes combineren die dan in elkaar opgaan. Wat anders is;
  • Twenty telt de getallen niet op zoals 2048, maar telt er 1 bij op: 2 vieren worden 1 vijf.
  • Twenty heeft meer dan 16 velden.
  • Bij Twenty zitten de vlakjes niet gevangen in een schuifraam. Je kunt de vlakjes vrij verschuiven.
  • Vlakjes kunnen bij Twenty aan elkaar gekoppeld zijn.
In huize Artoek zijn we heel enthousiast. Het spel 2048 (gejat spelidee, volgepropt met reclame) is nu definitief verbannen. Deze is leuker, beter, mooier, en bovenal; origineel. Je kunt het ook op je desktop spelen.

Ik ben lyrisch over de tutorial. Ontzettend duidelijk en je speelt gelijk je eerste spel. We hebben bij Queenbee echt zitten broeden hoe het spel taalloos uit te leggen. Maar nu denk ik, taal is zo gek nog niet!

Ik vraag me alleen af wat het verdienmodel is. Gratis te downloaden. Geen reclame. En ik weet nou niet of mensen die andere opties gaan kopen. Deze is al zo leuk.

Ik ontdekte Twenty via deze tweet;


Zucht. Allemachtig prachtig. Gratis PR via de sociale media. Dat kan dus echt.
Ik vraag me af hoe Ionica het spel ontdekt heeft.

En nog een veel grotere zucht. Queenbee is sinds vrijdagavond slecht bereikbaar. Ligt aan de hosting. Heel frustrerend omdat degenen die afgelopen dagen een account hebben proberen aan te maken waarschijnlijk nooit meer terugkeren. :-(. Tenzij ze het spelletje zelf zonder account uitgeprobeerd hebben. Het spel zelf werkt uiteraard wel. Alleen de multiplayer is slecht bereikbaar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.