Tuesday, September 16, 2014

Vormgeving

Vormgeving. Het woord zegt het al. Vorm geven. Dat is een proces. De vorm ontstaat al doende.

Vorm geven aan telefoonhoesjes
Het is smeden. Bijschaven. Schetsen. Gummen en weer opnieuw tekenen. Uitproberen welke kleur het best past. Combineren. Modellen maken. Aanpassen.

Daar heb ik me goed op verkeken.
Met de vorige developer was vooraf afgesproken dat we een vaste achtergrond zouden gebruiken met tekst in Verdana op vaste regelafstand en standaard buttons.
Mijn prioriteit lag bij een goed functionerend spelletje. Waarvan de vormgeving in een later stadium aangepakt zou kunnen worden.
Maar wat viel dat tegen. iOS werkt niet met vaste regelafstanden (zoals ik gewend ben van Blogger en mijn winkelhost) waardoor ik alles alsnog op de point nauwkeurig moest positioneren wat veel tijd kostte. Dat ik niet vrij was om daarna nog te schuiven en te spelen met de indeling, zonder de developer met extra tijd op te zadelen, was heel frusterend. Doch daar had ik me bij neergelegd.

Ik had zelfs besloten om nu we weer helemaal opnieuw zijn begonnen niet te investeren in de vormgeving -> "Maak er maar wat van. Als je de aquarelletjes maar gebruikt. En de kleuren geel en paars als basis."
Maar hé! Ondanks dat Lukas opperde dat ik misschien toch iemand moest inhuren voor het design kwam hij met een hele leuke frisse opzet. En experimenteert hij er enthousiast op los. Even wennen voor mij dat ik niet zelf aan de knoppen zit. Maar ik mag commentaar leveren, ook wel eens leuk. En ik heb uiteraard het laatste woord.....

Wordt vervolgd!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.