Monday, October 13, 2014

Reclame


Vanochtend geskyped met de "gamemaker".
Hij blijft het toch maar niets vinden, die 2 IAP's (in-app-purchases) die ik wil. Ook zijn gamemakervrienden vinden het niets. En ik had bij start gezegd, als je betere weet, kom maar op. Want natuurlijk ben ik niet blij met van die storende reclames. En de andere IAP (die nog geheim is) zou ik ook liever niet doen. Maar ja, er moet toch echt een verdienmodel in. Hier helaas geen subsidies of onbeperkte geldstromen. Spaargeld it is.

Dus de prachtigste IAP's worden voorgesteld. Vrijwel allemaal spelvariaties. Of dingen waarmee je meer punten kunt halen. Bedoeld voor de singleplayer......
Maar! De! Singleplayer! Is! Ondergeschikt! Aan! De! Multiplayer!
De singleplayer gebruik je (verwacht ik) alleen om te oefenen of om je highscore te verbeteren.
Later, als de inkomsten het toelaten, dan komt er misschien nog wel eens een aparte singleplayer met opties, variaties, levels of whatever. Gericht op rekengeeks en scholieren die op een speelse manier de rekenvaardigheden willen trainen.
Voor dit moment geloof ik vooral in een multiplayer. Zoals je eindeloos een spelletje voetbal, Wordfeud of Lingo tegen iemand speelt.
Daarom zijn de rekensommetjes die je binnen 80 seconden moet zoeken zo makkelijk in Queenbee. Qua moeilijkheidsgraad vergelijkbaar met een woord zoeken. En daarom wil ik niet dat je iets kunt kopen dat de winkans vergroot. Daarom wil ik geen variaties in het spel. Daarom wil ik geen levels.

Als iemand een idee heeft voor een andere goede IAP? Rekening houdende met bovenstaande en dat je er niet aan ontkomt in deze tijd om een spel gratis in de App Store te zetten?
Gratis met volledige functionaliteit. Want tijdelijke of beperkte functionaliteit schijnen gebruikers erger te vinden dat reclame.

De nieuwe singleplayer is overigens bijna klaar! Ondertussen kun je de oude nog steeds downloaden. Gewoon doen als je dat nog niet gedaan hebt, kun je alvast oefenen. En je krijgt automatisch een update t.z.t.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.