Friday, March 21, 2014

Wespennest

De (financiële) planning voor het spel loopt hier volledig in de soep.
Gelukkig las ik deze geruststellende tweet van Femke Dekker.



Eind mei ontsproot het idee voor het spel. Eind juni echt begonnen en een verdienmodel met (financiële) planning gemaakt. Eerst alleen voor iOS, omdat daar de verdiensten nog steeds het grootst zijn. Mocht het aanslaan, dan verder met Android.

Prijs afgesproken met de developer. Voorschot betaald van mijn spaargeld. Taken verdeeld. Planning gemaakt. En we kwamen uit op begin november 2013 zonder chat in de App Store. Chat zou dan 4 weken later klaar zijn.

Maar mèn! Wat is het veel werk. Wat hebben we ons in een wespennest gestoken. Ik heb er zelf al 5x zoveel tijd in zitten dan verwacht. En de developer ook. Vrees ik.
Vertwijfeld heb ik al een paar keer gedacht om te stoppen. Maar dan gooi je al het werk dat al verricht is weg.

Lucky me heb ik een totaalprijs afgesproken met de developer. En het meerwerk kan ik alleen vergoeden als het spel aanslaat. Een reden dus om het af te maken.
Deze tweet kwam als geroepen.
Kosten gaan voor de baat.
Een jaar werken aan een geesteskindje is helemaal niet lang :-).
Schrijvers schrijven meestal meer dan 1 boek.

Het werk voor mij is grotendeels af. Ondertussen heb ik alweer 4 andere spelideeën uitgedokterd. De meest simpele (qua coderings-uren) ga ik binnenkort toch maar eens op de rit zetten. Ik kan per slot van rekening natuurlijk niet op 1 paard wedden met mijn verdienmodel.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.