Monday, September 16, 2013

Wat kost een mobiele app?

Geweldig, een calculator om te bereken wat een mobiele app kost. Je vindt hem hier op de site van Ecreation (stukje naar beneden scrollen).

Ik had me al gerealiseerd dat ieder extra dingetje geld kost.
  • iOS èn Android kost bijna het dubbele. Omdat ze elk hun eigen programmeertaal hebben.
  • Tablet èn telefoon kost extra. Navigeert vaak net even anders. Of de boel moet vergroot worden.
  • De oriëntatie staand èn liggend is uiteraard extra werk. En niet nodig als het staande spel de voorkeur heeft.

Wat ik niet begrijp zijn de prijsverschillen tussen een betaalde en een gratis app in iOS. Dat lijkt mij evenveel werk?

Het is jammer dat je de game-functie nergens kunt laten meenemen in de berekening. De calculator heeft betrekking op niet games.
Chatfunctie staat er niet in. Dat is een dure functie begreep ik.
En in je eentje of tegen elkaar spelen, daar zit een groot prijsverschil in.

Interessant voor mij is dat je apart kunt zien wat het design (het grafische werk) en het functionele ontwerp kost. Beide gedeeltes doe ik zelf namelijk. Aangezien ik daar nul ervaring in heb en de gebaande wegen niet ken kost dat extra veel tijd. En veel geduld en begrip van de programmeur. Met het grote voordeel dat het precies zo wordt als ik het wil en dat we soms snellere, kortere en andere wegen vinden dan de alom bekende.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.