Eeuwig beta.......
Ik schreef al eens eerder "perfect is de vijand van goed". Steeds maar doorgaan met verbeteren zodat je product nooit af komt. En op een gegeven moment wordt het product niet meer beter. Of je verbetert het een waardoor het ander verslechterd. Of de investering om te verbeteren weegt niet op tegen het resultaat.
Bij fysieke producten gaat het ontwerp op een gegeven moment in productie. Een poster wordt gedrukt (jammer van dat typefoutje) en een kledingstuk genaaid (jammer dat de kleur knoopjes net niet matchen met de stof). Maar virtuele producten kun je gewoon blijven updaten. Zul je zelfs móeten blijven updaten omdat de omgeving waarin het draait continu wijzigt.
De testversie van de multiplayer doet het alweer een tijdje. Dat tegen elkaar spelen is echt een noodzaak. Mijn beide dochters zijn nu pas enthousiast over Queenbee en spelen het ene na het andere potje tegen elkaar.
Dus. We hebben besloten dat we de multiplayer nog 1x testflighten en dat ie dan ingediend wordt bij Apple. Ondanks dat er nog steeds dingen en dingetjes anders/beter kunnen.
Zoals Lukas zo mooi verwoordde toen ik weer een puntje aandroeg; "daar had ik al naar gekeken, en als ik nog uren over had gehad zat het er al in".
Kan Lukas eindelijk eens beginnen aan de Androidversie.
En als dat klaar is een totaal ander spel maken. Wat ook nog niet lijkt te bestaan (maar ik ben nog druk aan het googlen; niets zo erg als iets uitwerken dat al blijkt te bestaan).
En pas daarna weer terug naar Queenbee iOS. Dan is ie als het goed is doorgetest door vele gebruikers..........
De visite-kaartjes zijn in ieder geval al gedrukt. Daar kan niets meer aan veranderd worden.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.