Monday, July 28, 2014

Wisseling van de wacht

Smikkelende hommels in mijn voortuin
Als je dit blog een beetje gevolgd hebt weet je dat er vertraging op vertraging op vertraging was. Er kwam maar geen eind aan. En de multiplayer is er nog steeds niet. Alleen het kale spelletje staat in de App Store. Terwijl de oorspronkelijke opleverdatum op november 2013 stond. Zonder chat. Met chat zou 4 weken later komen.

Ik heb er te makkelijk over gedacht. Ik had werkelijk geen idee wat er allemaal bij komt kijken om zo'n simpel spelletje dat je tegen elkaar speelt in de App Store te krijgen.
De developer en ik zaten te ver uit elkaar qua denkwijze. Ik ben een conceptdenker, niet iemand van de details en ik zie alleen de dingen die aan de gebruikerszijde gebeuren. De developer zit helemaal aan de andere kant. Daar had nog iets tussen gemoeten.

Nakijken, testen, millimeteren, foutjes tegenkomen en in kaart brengen, nadenken over minieme details; het kostte me steeds enorm veel tijd. Het plezier in mijn werk en het vertrouwen dat het nog ging lukken ebden langzaam maar zeker weg. In onderling overleg zijn we gestopt. Een flinke aderlating omdat we er beiden veel uren in hebben zitten. Uren waar ik zelf nog geen cent mee verdiend heb.... En veel zal opnieuw moeten ben ik bang.

Even overwogen om helemaal te stoppen. Het kale spelletje wordt namelijk minder gedownload dan ik had verwacht. Maar ja, het doorgeefeffect (de mond tot mond reclame) als je tegen elkaar speelt zit er nog niet in. Je wordt nog niet getriggerd om door te blijven spelen. En de app "bokt" af en toe en er zit een hinderlijke wachttijd in voordat je je score ziet.
Maar ik geloof nog steeds in het spelletje. En ik zie enthousiaste spelers. Verslaafde spelers.

Afgelopen weken dus op zoek gegaan naar een nieuwe samenwerking.
Het ziet er naar uit dat ik een goede partij gevonden heb. Via buro Zicht (van oude studiemaatjes).
Na mijn vakantie weer met frisse moed aan de slag!
De Android versie is nu ook weer in beeld! Die had ik na dit moeizame jaar al een beetje opgegeven.

Wat? Heb je het spelletje nog niet gedownload? Doen! Dan kun je alvast oefenen voor als je straks tegen elkaar kunt spelen.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.